29 Temmuz 2010 Perşembe

Çünkü

Bir durak bile yok durduğum yerde,
Zifiri karanlık sadece,
ne ses var ne seda,
sen de yoksun,
böyle hiç olmadı.
yakıştıramadım kendi çapımda sana
yakıştırmayı pek beceremem gerçi
çap desen var ama yok ama hiç olmadı böyle,
şimdi kim var ki burda?
kimse yok,
ben de burda mıymışım?
değil gibi sanki..

böyle olmadı hiç,
neler hissettim bilemedim,
anlatamadım belki
anlayamadım belki ya da değil
sen yoksun diye hep böyle bu
anlatmak anlamak hep başka bir yerde
ışıl ışıl parıldıyor gerçi
ama bir kol mesafesinden hallice
kendini tekrar eden saatin bir başka hali
böyle olmadı hiç.
olsun flaşlar patladı, içerden ses de geldi,
volkanlar patladı yağmur da yağacakmış
hiç olmadı hiç..

bir adım attım ileriye doğru
fazlaca büyük bir adımdan hallice
flaşlar patlarken coştum belki
ya da aklıma o rüzgarda uçuşan saçların geldi
ya da ben dokununca ruhuma kadar ulaşan saçların
ya da saatlerce sevişince ahengiyle karışan saçların geldi
ya da diye sayarken hala gittiğim yeri göremiyorum gerçi
hiç olmadı bu hiç..
kör oldum göremedim.
oldu mu sence?
böyle olmadı hiç.

sesler de gelmeye başladı yavaştan,
direkler geçiyor teker teker,
sahi niye öyle duruyorlar oldukları yerde öyle?
ben olsam diye başlardım
ama öyle olmaz hiç.
hala karanlık..
ışıkları açsak daha fena.
haydi karanlıkta besle beni,
direkler geçmeye devam etsin.
üstüme dökülsün bırak olsun.
olacaksa böyle olsun dolsun taşsın.
yine de bu şekilde olmaz dersen,
ben saçların derim yine.
delirtir bilirim.
başka şeyler de var da anlatamam.
bunlar olmadı hiç.

haydi oltayı atma zamanı,
vurur belki, zamanı yakalarız..
flaşlar patlar,
fotoğrafını çeker sonra kayıktaki kovaya atarız
oltayı da ona veriririz.
sonra suya atarsın beni.
yüzme biliyorum desem
de inanma derim sana.
saçlarına tutunurum.
zaten kayıp gider elimden alışılageldik.
nedense olmuyor hiç.

yine de sen ben ben sen gibi gibi
karanlık da olsa,
direkler yerinde de olsa,
saçlarında uçuşsa rüzgarda,
anlamasam da anlatasam da,
flaşlar patlasa da,
sesler sussa da,
adımlarım karışsa da birbirine,
tekne alabora da olsa,
sen ben ben sen.
hah oldu işte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder